به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "ابرپروژه بزرگراه بعثت" شامل اجرای یک دستگاه پل اصلی بهمراه سه رمپ تبادلی، اجرای یک دوربرگردان شرق به شرق و یک زیرگذر از آبان ماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد. جمع آوری پل قدیمی و ناایمن بزرگراه بعثت و اجرای دومین پل طبقاتی پایتخت در این محور، روانسازی ترافیکی بزرگراه بعثت و معابر اطراف را حاصل میشود.
مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با اشاره به تداوم اجرای پل اصلی شمالی و پل دسترسی خیابان بخارایی به عنوان اولویتهای اجرا، از تسریع عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه خبر داد و افزود: متعاقب تکمیل ستونهای پل اصلی در محدوده بوستان بعثت، ۱۰ تیر پیش ساخته بتنی این پل طی دو شب از ساعت ۱۱ لغایت ۵ صبح نصب خواهدشد.
وی ادامه داد: تا کنون ۱۲ شمع ستون، ۸ ستون تک پایه و ۴ ستون دروازهای بهمراه ۱۲۷ تیر پیش ساخته پل اصلی بزرگراه بعثت تکمیل شده و این در حالیست که جمعا ۱۲۰ حلقه شمع این پروژه بتن ریزی شده است.
صداقتی با اشاره به تلاش برای رفع موانع و معارضان ملکی و تاسیساتی این طرح عمرانی گفت: ابرپروژه بزرگراه بعثت تا امروز پیرشفت خوبی داشته است .
گفتنی است پل اصلی جدید بزرگراه بعثت به طول ۱۳۸۷ متر و عرض ۲۶ متر به صورت رفت و برگشت طراحی شده و سه خط تندرو در هر مسیر رو را پوشش میدهد. این پل حدفاصل بوستان بعثت تا غرب خیابان شهید رجایی در حال اجراست.