تعجب نکنید اگه نان سنگک هم به بورس برود!

خبرآنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
قیمت‌های متنوع نان سنگک بدون آپشن در ارومیه آنهم با اختلاف ۲۰ برابری بین ارزان‌ترین و گران‌ترین اتفاقی عجیب در فروش این ماده غذایی مهم است.

بعد از افزایش قیمت شدید بسیاری موادغذایی چون برنج، گوشت، مرغ، میوه، ماکارونی و ... و از دسترس خارج شدن آنها از سفره ایرانی‌ها، نان به مهم‌ترین ماده غذایی مورد مصرف تبدیل شده است.

این ماده غذایی هرچند افزایش قیمت داشته ولی کوتاه درباره یک نان خاص بحث می‌کنم؛

این اعداد را ببینید:

  • ۲۰۰۰
  • ۵۳۵۰
  • ۶۰۰۰
  • ۱۰۰۰۰
  • ۱۲۵۰۰
  • ۱۷۵۰۰
  • ۲۰۰۰۰
  • ۲۵۰۰۰
  • ۳۰۰۰۰
  • ۴۰۰۰۰

تعجب نکنید این‌ها قیمت (به تومان) سنگک معمولی در سنگکی‌های شهر ارومیه اعم از دولتی پز و آزادپز است.

تعجب نکنید اگه نان سنگک هم به بورس برود!
سنگک هیچ‌وقت گمان نمی‌کرد اینقدر قیمت متنوع داشته باشد!

هرچند یکی از مسئولین شهری در نشست خبری ۱۹ فروردین خود از ورود به وضعیت بازار نان خبر داده بود تا مشکلی برای مردم و شهروندان پیش نیاید ولی این حجم از قیمت یک نوع ماده غذایی با اختلاف ۲۰ برابری بین ارزان‌ترین تا گران‌ترین بدون احتساب سنگک‌های آپشن‌دار مثل کنجد و امثالهم واقعا عجیب است و هیچ بعید نیست سنگک ارومیه بزودی در بورس هم عرضه شود یا مثل دلار بازار متنوع داشته باشد وگرنه این حجم از تنوع قیمت برای من خریدار فراتر از تعجب است.

این بخشی از نوشته یکی از خبرنگاران از نشست و سوالی درخصوص نان بود:

من ... خبرنگار ناچیز این مملکت، شهادت می‌دهم، چندی قبل وقتی از یک مسئول دولتی در نشست خبری و در حضور ۵۰ نفر خبرنگار پرسیدم "چرا هرکی هر قیمتی دوست داره رو نون روغنی میذاره و هیچ‌ نظارتی روش نیست؟" --- فرمود: "برو از نونوایی ارزونتر بخر!"

بهتر است مسئولین حداقل به این وضعیت بازار نان ورود کنند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.