ریزش سنگین دلار پس از اوج‌گیری تنش‌ها در تنگه هرمز؛ توصیه به خریداران ارز

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
بازار ارز تهران در روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ شاهد افت چشمگیر و غافلگیرکننده قیمت‌ها بود.

به گزارش همشهری آنلاین، بازار ارز تهران در روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ شاهد افت چشمگیر و غافلگیرکننده قیمت‌ها بود. در حالی که روز گذشته در معاملات عصرگاهی بازار غیررسمی، قیمت هر اسکناس یک دلاری آمریکا به بالای ۱۹۰ هزار تومان رسیده بود، امروز نرخ این ارز در بازار آزاد و صرافی ملی به کانال ۱۷۰ هزار تومان بازگشت و در رقم ۱۷۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شد که ریزشی بیش از ۱۰ هزار تومانی را نسبت به سقف معاملات روز گذشته نشان می‌دهد.

نکته قابل تامل در این ریزش سنگین، تقارن آن با اوج‌گیری تنش‌ها در تنگه هرمز در ساعات پایانی روز گذشته و اخباری مربوط به پایان آتش‌بس بود؛ اتفاقی که در حالت عادی می‌توانست به عنوان یک محرک صعودی قدرتمند برای بازار ارز عمل کند، اما بازار واکنش معکوسی از خود نشان داد.

بررسی‌های میدانی در بازار غیررسمی ارز نشان می‌دهد که با وجود افت قیمت‌ها در صرافی‌های رسمی، دلالان ارزی همچنان در تلاش برای حفظ قیمت‌ها هستند؛ به طوری که نرخ‌های اعلامی توسط واسطه‌ها تا ۶ هزار تومان بالاتر از تابلوی صرافی ملی است. از این رو، به متقاضیان ارز توصیه می‌شود پیش از هرگونه اقدام به خرید و فروش، نرخ‌های مرجع را از صرافی ملی استعلام کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.