پرداخت ارز کالاهای وارداتی

دنیای اقتصاد چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته پرداخت ارز کالاهای وارداتی بدون تاخیر منظم و شفاف انجام شده است، گفت: به هیچ‌کدام از واردکنندگان کالاهای اساسی بدهی ارزی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری قزلجه با تشریح اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تامین آرد کشور افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی سوم (اسفند ۱۴۰۴) تصمیم گرفته شد میزان آرد تخصیصی به نانوایی‌ها افزایش یابد و گندم بیشتری در اختیار کارخانه‌های آردسازی قرار بگیرد؛ حتی سهمیه فروردین جلوتر پرداخت شد تا روند تولید و توزیع نان بدون وقفه ادامه یابد. وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اقداماتی که انجام شد مشکلی در عرضه نان در کشور ایجاد نشد؛ با هماهنگی میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، روند مطلوب تولید و عرضه و ثبات در بازار آرد و نان برقرار است و این روند پایدار ادامه دارد.

وی با اشاره به موضوع مطالبات ارزی تامین‌کنندگان و واردکنندگان گفت: مطالبات تامین‌کنندگان در دو بخش پیگیری شده است؛ نخست مطالبات سنوات گذشته که بر اساس ماده ۴ و کمیته ماده ۱۳ آیین‌نامه دولت در خصوص اصلاح روش پرداخت یارانه ارزی تعیین تکلیف شد که پس از بررسی‌های دقیق، آمار مربوط به وزارت اقتصاد و سپس بانک مرکزی اعلام شد تا نسبت به نحوه و زمان پرداخت اقدام شود. نوری قزلجه بیان کرد: در بخش دوم، مطالبات مربوط به واردات اخیر کالاها است که با اصلاحات ارزی از دی‌ماه سال گذشته، هر کالای وارداتی پس از اظهار در مبادی ورودی کشور، فورا به بانک مرکزی معرفی می‌شود تا ارز آن پرداخت شود. وزیر جهاد کشاورزی افزود: در ۴ ماه گذشته هیچ وارداتی با تاخیر در پرداخت ارزی مواجه نشده و روند پرداخت‌ها کاملا منظم و شفاف انجام شده است. در حال حاضر به واردکنندگان و تامین‌کنندگان کالاهای اساسی بدهی ارزی نداریم.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.