اعطای مرخصی به ۱۲ هزار زندانی در دوران جنگ تحمیلی سوم

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 10:22
رئیس کل دادگستری استان تهران از اعطای مرخصی به ۱۲ هزار نفر از محکومان جزائم غیر عمد در دوران جنگ تحمیلی سوم خبر داد.

اعطای مرخصی به ۱۲ هزار زندانی در جنگ تحمیلی سوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی القاصی مهر در نشست با مجمع نمایندگان تهران در مجلس و در بازدید از مجتمع قضایی شهید قدوسی گفت: از این تعداد، دو هزار و صد و سه نفر با قرار وثیقه به مرخصی رفتند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی سوم، در تهران مرخصی‌های مدیران واحد‌های قضایی لغو شد و تمام وقت در محل کار حضور دارند گفت: با وجود ابلاغ دولت مبنی بر حضور ۲۰ درصدی کارکنان در محل کار، در بعضی واحد‌های قضایی، کارکنان ۱۰۰ در صد حضور داشتند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به ورود بیش از دو میلیون و هفتصد هزار پرونده به دادگستری‌های استان تهران در سال اشاره کرد و افزود: یک ششم کل پرونده‌های کشور مربوط به تهران است.

القاصی مهر گفت: در ایام جنگ تحمیلی شصت و شش هزار پرونده به دادگستری استان تهران وارد شد که ۵۶ هزار پرونده رسیدگی و ۸۵ درصد تعیین تکلیف شد.

وی افزود: در ایام جنگ علاوه بر برخورد با جرائم امنیتی، در خصوص رسیدگی به بقیه پرونده‌ها به ویژه در جرائم و مفاسد اقتصادی، غفلت نشد.

القاصی مهر گفت: پرونده‌های مهمی در همین ایام رسیدگی شد مانند پرونده کرسنت که برای بخش نهایی این پرونده حکم صادر شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.