تهدید مس رفسنجان به کسر حقوق در صورت لغو لیگ

افکار نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:48
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان اعلام کرد در صورت نیمه‌تمام ماندن لیگ برتر 30 درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت نخواهد شد.

مس رفسنجان که در جدول کنونی لیگ برتر رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده و اصلی‌ترین شانس سقوط به دسته اول است، یکی از باشگاه‌هایی است که خواهان برگزاری لیگ آینده با حضور 18 تیم شده است.

امیر فرشاد تفکری مدیرعامل مس رفسنجان امروز در گفت وگویی به موضوع دستمزد بازیکنان در صورت نیمه‌تمام ماندن لیگ برتر پرداخته است. او به آنا گفت: «ما به تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ احترام می‌گذاریم و باشگاهی مانند مس رفسنجان از این تصمیمات تمکین می‌کند اما امیدواریم تصمیمی اتخاذ شود که به نفع تیم‌ها، بازیکنان و کادر فنی باشد. اگر قرار بر فریز لیگ در مقطع فعلی باشد، طبق قانون ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت نخواهد شد و قراردادها به اتمام می‌رسد. در چنین شرایطی بازیکنان، به‌ویژه بازیکنان خارجی، برای تعیین تیم آینده خود رایزنی می‌کنند و منتظر تصمیمات داخلی ما نمی‌مانند.»

مدیرعامل مس رفسنجان  با اشاره به شرایط برگزاری ادامه لیگ جاری تاکید کرد: برگزاری ادامه لیگ پس از جام جهانی عملا امکان‌پذیر نیست. طبق تقویم، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ تا تاریخ ۱۹ ژوئیه و مطابق با اواخر تیرماه ادامه دارد و طبق قوانین فیفا در این بازه زمانی هیچ مسابقه‌ای در سطح دنیا برگزار نمی‌شود. پس از آن نیز حداقل به یک دوره آماده‌سازی چهار هفته‌ای نیاز است. همچنین طبق مقررات فیفا، باید فاصله‌ای ۷۵ روزه بین دو فصل لیگ وجود داشته باشد. این زمان‌بندی نشان می‌دهد که ما عملا بازه زمانی لازم برای ادامه لیگ را در اختیار نداریم.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.