برخورد قانونی با تخریب گران طبیعت در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:07
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با تأکید بر آمادگی نیرو‌های محیط بانی، از پایش مستمر منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورد قانونی با هرگونه اقدام سودجویانه و تخریب گر خبر داد.

برخورد قانونی با تخریب گران طبیعت در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهره عبادتی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت محیط زیست البرز مرکزی گفت: مأموران این یگان به صورت مستمر و درهمه ساعات برای مقابله با هرگونه تخریب و اقدام غیرقانونی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز گیاهان مرتعی موجب آسیب جدی به پوشش گیاهی و زیست بوم منطقه می‌شود، افزود: برداشت‌های خودسرانه به ویژه در مورد گونه‌های ارزشمندی مانند ریواس مصداق نابودی رستنی‌ها و تخریب زیست بوم است.

عبادتی همچنین درباره تخلفات احتمالی تصریح کرد: هرگونه اقدام به قطع درختان، خارزنی و بوته کنی و نیز تعلیف غیرمجاز دام‌های اهلی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده و طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید و تبصره‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی جدی خواهد شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان با دعوت از شهروندان برای مشارکت در حفاظت از طبیعت بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، چیدن رستنی‌ها یا فعالیت‌های غیرقانونی در مناطق حفاظت شده، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.