فریدون جیرانی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در یادداشتی به بازخوانی دوره مدیریت فرهنگی و رسانهای شهید علی لاریجانی پرداخت.
علی لاریجانی پس از ورود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهسرعت دریافت که فخرالدین انوار (معاون سینمایی) و سید محمد بهشتی (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) مدیرانی کاردان، باسواد و توانمند هستند؛ ازاینرو هر دو را در سمت خود ابقا کرد، در حالی که بسیاری انتظار تغییر داشتند.
در این دوره، محدودیتهای مربوط به ویدئو کاهش یافت و در نهایت به رفع ممنوعیت انجامید. همچنین مؤسسه رسانههای تصویری تأسیس شد. لاریجانی همچنین به محدودیتهای نشر و واردات کتاب انتقاد داشت.
او در سالهای پایانی زندگی نیز، در مواردی از جامعه فرهنگی حمایت کرد و از جمله در ماجرای احضار برخی فیلمسازان، نقش میانجی داشت.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.