اگر تیم ملی را در آمریکا انگشت نگاری کنند، از همان فرودگاه برمی‌گردیم!  

خبرورزشی یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:05
تیم ملی فوتبال ایران ۲۷ سال قبل در حالی به آمریکا سفر کرد که محسن صفایی فراهانی رئیس وقت فدراسیون شرط ویژه‌ای برای مقامات این کشور گذاشته بود و زیر بار انگشت نگاری نرفت.  

این روزها بحث سفر تیم ملی به آمریکا و شکل ورود شاگردان امیر قلعه‌نویی به این کشور سوژه مهمی در محافل ورزشی و حتی غیرورزشی شده است به طوری که هنوز نمی‌توانیم با صراحت بگوییم ملی‌پوشان عازم جام جهانی ۲۰۲۶ می‌شوند یا نه!

در رابطه با مسافرت تیم ملی جالب است به ماجرایی توجه کنیم که دی ماه ۱۳۷۸ به وقوع پیوست. در آن مقطع اولین و تا امروز آخرین سفر تیم ملی فوتبال کشورمان به آمریکا پس از انقلاب صورت گرفت و مردان منصور پورحیدری ۳ بازی دوستانه در آن‌جا برگزار کردند. پیش از سفر ایران بحث‌های زیادی مطرح بود که هنگام ورود کاروان تیم ملی به فرودگاه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد ولی محسن صفایی فراهانی، ریاست وقت فدراسیون فوتبال در قرارداد با آمریکایی‌ها تاکید کرده بود کاروان ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار انگشت‌نگاری نخواهد رفت و اگر قرار بر انجام چنین کاری باشد، از همان فرودگاه با اولین پرواز تیم را برمی‌گرداند.

آمریکایی‌ها این شرط را پذیرفتند ولی هنگام ورود تیم ملی مدعی شدند قوانین فدرال متفاوت است و تیم ملی فوتبال ایران باید حرف افسر اداره گذرنامه مستقر در فرودگاه را گوش کند اما صفایی فراهانی قاطعانه گفت همه چیز باید طبق قرارداد جلو برود و اگر می‌خواهند انگشت‌نگاری کنند، کاروان ایران به تهران باز می‌گردد. اصرار او موجب شد تا همه چیز شرایط عادی خود را طی کند و از تیم ملی انگشت‌نگاری نکنند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین شکایت استقلال در فدراسیون ثبت شد/ ما قهرمانیم اما داور نخواست!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.