تصاویر دیدنی از دشت‌های شقایق در شمال افغانستان

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:02
پس از بارش‌های بهاری در شمال افغانستان، دشت‌های منطقه شیرین‌تگاب با رویش گسترده شقایق‌های سرخ، بار دیگر به مقصدی برای گردش خانواده‌ها تبدیل شده‌اند.

 در دشت‌هایی پوشیده از شقایق‌های سرخ در شمال افغانستان، مردم در میان گل‌های بهاری به گردش می‌روند؛ سنتی قدیمی که همچنان پابرجاست.

به گزارش فرارو، پس از بارندگی‌های فراوان، خانواده‌ها به دره‌های منطقه شیرین‌تگاب در نزدیکی مرز ترکمنستان رفتند تا شکوفایی هزاران گل را ببینند.

یکی از بازدیدکنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: بیش از یک دهه بود چنین تعداد شقایق ندیده بودم... حالا همه برای گردش به اینجا می‌آیند.

این گل‌ها از نوع شقایق معمولی هستند، نه گونه‌ای که برای تولید تریاک استفاده می‌شود. در گذشته، مردم پس از نوروز در شهر مزار شریف برای دیدن این دشت‌ها سفر می‌کردند، اما حکومت طالبان بسیاری از جشن‌ها را متوقف کرده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.