تصاویر؛ نوزادان نارس در لبه تاریکی مطلق

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 12:16
بیماری شبکیه چشم در نوزادان نارس، یکی از دشمنان خاموشی است که نه درد دارد، نه علامت و نه هیچ نشانه ای که پدر و مادر را درباره آن هوشیار کند.

بیماری شبکیه چشم در نوزادان نارس، یکی از دشمنان خاموشی است که نه درد دارد، نه علامت و نه هیچ نشانه ای که پدر و مادر را درباره آن هوشیار کند.

نوزاد در آی سی یو بستری و درحال رشد است، گاهی حتی از بیمارستان نیز مرخص می شود و به ظاهر هیچ چیز نگران کننده ای وجود ندارد.

اما در همان حال، رگ های خونی شبکیه اش، ممکن است مسیری را طی کنند که اگر متوقف نشود، به نابینایی دائم او ختم خواهد شد.

کادر پزشکی، فرصت درمان این بیماری را کوتاه می دانند؛ چیزی در حدود چند هفته. البته برخی خانواده ها به دلیل ترس یا ناآگاهی، در برابر معاینه و درمان فرزندشان، مقاومت می کنند اما به دلیل حساسیت موضوع، دستگاه قضایی پای کار آمده است تا دیگر هیچ کودکی به دلیل ناآگاهی والدین، از نعمت بینایی محروم نماند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.