اقتصادنیوز: دوران تسلط آمریکا بر تولید اورانیوم (دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰) به پایان رسیده و این کشور اکنون در رتبههای پایینتری قرار دارد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چندثانیه، دادههای جمعآوری شده توسط «ویژوال کپیتالیست» نشان میدهد که طی ۷۰ سال گذشته (۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰)، رتبهبندی بزرگترین تولیدکنندگان اورانیوم جهان دستخوش تغییرات اساسی شده است.
بر اساس گزارش انجمن هستهای جهان که مبنای این تحلیل قرار گرفته است:
قزاقستان، اکنون بزرگترین تولیدکننده اورانیوم جهان است.
کانادا و استرالیا به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
دوران تسلط آمریکا بر تولید اورانیوم (دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰) به پایان رسیده و این کشور اکنون در رتبههای پایینتری قرار دارد.

منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.