رکوردشکنی خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت/ سرمایه‌ها به سمت طلا و نقره رفت

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:50
اقتصادنیوز: کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های درآمد ثابت در هفته گذشته با خروج ۱۲ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومانی نقدینگی مواجه شدند و سرمایه‌ها به سمت بازارهای طلا و نقره حرکت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت با خروج نقدینگی مواجه شدند. بر اساس آمار موجود، در روز شنبه حدود ۲ هزار و ۴۳ میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها ثبت شد و روز یکشنبه نیز ۶۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی داشتند؛ اما از روز دوشنبه روند بازار معکوس شد و شاهد خروج سنگین پول بودیم.

او افزود: در روز دوشنبه حدود ۳ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد، روز سه‌شنبه میزان خروج سرمایه به ۷ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه نیز ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان خروج پول ثبت شد. در مجموع، صندوق‌های درآمد ثابت طی این هفته حدود ۱۲ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان خروج پول را تجربه کردند.

آسایش ادامه داد: با توجه به رشد نرخ ارز و افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر، بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت به سمت بازار‌های دیگر از جمله طلا و نقره حرکت کرده‌اند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.