بازگشت به جنگ آثار مخربی بر غیرنظامیان خواهد داشت

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:40
میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جریان بازدید از تهران گفت: بازگشت به خصومت‌ها عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان در ایران و سراسر منطقه خواهد داشت.

بازگشت به جنگ آثار مخربی بر غیرنظامیان خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در جریان سفر به تهران هشدار داد که بازگشت به خصومت‌ها عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان در ایران و سراسر منطقه خواهد داشت.

 اسپولیاریک گفت: «شش هفته خصومت، ایران و خاورمیانه را به یک الگوی جنگی کشانده است که برای غیرنظامیان و زیرساخت‌هایی که غیرنظامیان برای زنده ماندن به آنها متکی هستند، ویرانگر است. هرگونه بازگشت به مخاصمه‌ایی با چنان روش، شدت و مقیاس برای میلیون‌ها نفر فاجعه‌بار خواهد بود».

اسپولیاریک در تهران با عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سعید خطیب زاده معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و سردار سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، دیدار کرد.

خانم اسپولیاریک گفت: «آتش‌بس، دریچه‌ایی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به ایران ایجاد کرده است. ما امیدواریم که از این فرصت برای رفع نیاز‌های میلیون‌ها نفر در سراسر منطقه که از خصومت‌ها رنج برده‌اند، استفاده شود».

در هفته‌های اخیر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کارکنان بیشتری را به ایران اعزام کرده و اقلام امدادی و پزشکی را برای کمک به قربانیان درگیری مسلحانه تحویل داده است و کمک‌های بیشتری نیز در راه است. اما هیچ واکنش بشردوستانه‌ای نمی‌تواند عواقب بازگشت به خصومت‌ها را محدود کند.

خانم اسپولیاریک همچنین گفت: «هزینه‌های انسانی یک منطقه در حال جنگ، هزینه‌ای نیست که جهان بتواند آن را تحمل کند. جان میلیون‌ها نفر به اراده سیاسی برای رعایت حقوق بین‌المللی بشردوستانه و تضمین حمایت از غیرنظامیان بستگی دارد. مسیر رسیدن به یک آتش‌بس پایدار همچنین مستلزم کاهش تنش کلامی است. به نفع همه طرف‌ها است که از ادبیات غیرانسانی که می‌تواند منجر به اقدامات غیرانسانی شود، جلوگیری گردد».

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.