عراقچی: به کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است

عصر ایران یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود ۴۰۰ سال پیش است.
 وزیر امور خارجه با اشاره به بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در ایران، تصریح کرد: به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است.
 
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت در پیامی به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در شبکه ایکس نوشت: امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود ۴۰۰ سال پیش است.
 
او با اشاره به توییت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و به کار بردن واژه جعلی درباره تنگه هرمز از سوی وی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا از نام درست «خلیج فارس» استفاده می‌کند، نه اصطلاح جعلی پنتاگون! اما به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است. ‌
 
عراقچی

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.