عراقچی: ناامنی خلیج فارس و تنگه هرمز نتیجه تجاوز آمریکا و اسرائیل است

پارسینه پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 15:44
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز نتیجه تجاوزات آمریکا و اسرائیل است.

 ​به گزارش پارسینه​ به نقل از تسنیم‌، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند، در یک تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

در این تماس، زیر امور خارجه کشورمان همتای هندی را در جریان وضعیت منطقه و پیامدهای تداوم اقدامات خلاف قانون آمریکا در تهدید آزادی دریانوردی بین‌المللی و نیز آخرین روندهای مرتبط با مذاکرات خاتمه جنگ تحمیلی علیه ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه، ناامنی تحمیل‌شده بر منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را نتیجه مستقیم اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران دانست و بر ضرورت پاسخگو کردن آنها به‌خاطر پیامدهای امنیتی و اقتصادی اقدامات‌شان برای کل جهان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه هند بر موضع اصولی کشورش در حمایت از دیپلماسی برای پایان درگیری و حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.