آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال ایران را ضبط کرد

عصر ایران یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:36
بسنت به فاکس نیوز گفت: ما توانستیم حدود ۳۵۰ میلیون دارایی رمزنگاری‌شده را به دست آوریم، و علاوه بر آن ۱۰۰ دارایی دیگری که اخیراً به دست آورده بودیم، تقریباً به نیم میلیارد رسیده‌ایم و حساب‌های بانکی را در همه جا مسدود می‌کنیم.

 اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ادعا کرد که واشنگتن «نزدیک به نیم میلیارد» دارایی ارز دیجیتال ایران را توقیف کرده و «عملیات خشم اقتصادی»، تهران را به «بحران» کشانده است.

به گزارش شفقنا، بسنت به فاکس نیوز گفت: ما توانستیم حدود ۳۵۰ میلیون دارایی رمزنگاری‌شده را به دست آوریم، و علاوه بر آن ۱۰۰ دارایی دیگری که اخیراً به دست آورده بودیم، تقریباً به نیم میلیارد رسیده‌ایم و حساب‌های بانکی را در همه جا مسدود می‌کنیم.

وی گفت رئیس جمهور دونالد ترامپ در مارس سال گذشته دستور اجرای کمپین فشار اقتصادی را داده بود و حدود سه هفته پیش به او گفته بود که «دوباره فشار را افزایش دهد».

آمریکا اکنون دولت‌ها و شرکت‌های خارجی را تحت فشار قرار داده تا روابط خود را با تهران قطع کنند.

او گفت: ما به خریداران نفت ایران گفته‌ایم که آماده‌ایم تحریم‌های ثانویه را علیه صنایع شما، علیه بانک‌های شما که پول نفت ایران را در سیستم خود نگه می‌دارند، اعمال کنیم.

بسنت ادعا کرد که کارزار اقتصادی و محاصره دریایی آمریکا بر بنادر ایران، آسیب دائمی به اقتصاد تهران وارد خواهد کرد.

ایران کمپین آمریکا را به سخره گرفته و گفته است که این کار فقط قیمت نفت را بالا می‌برد.

 محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، نیز در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، بسنت را هدف قرار داده و توصیه‌های او به ترامپ را «بی‌ارزش» توصیف کرده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.