
بهمن صالحی، عضو شورای عالی فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته اتاق ایران، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،، با بیان اینکه زیرساختهای انرژی کشور بهگونهای طراحی و طی دههها ساخته شدهاند که مقاومت بالایی دارند، اظهار داشت: خوشبختانه با درایت مهندسان اندیشمند کشور، حتی در حوزه برق به صورت منطقهبندی، پیشگیری از «بلکاوت» شدن کل شبکه پیشبینی شده است. با از بین رفتن بخشی از زیرساختها، امکان اینکه کشور تماماً دچار تنش و سردی سراسری شود وجود ندارد.
وی افزود: ما با توجه به تیمهای آماده و ساختاری که در کشور ایجاد شده، میتوانیم هرگونه آسیب را به موقع جبران کنیم. صالحی تصریح کرد: با نوسازی، استفاده از تکنولوژی و بهینهسازی، کشور بهتر از قبل ساخته خواهد شد. مناطق مختلف ظرفیت تولیدشان با مصرف، تراز نسبی داشته باشد و هر منطقه به صورت جداگانه امکان تأمین نیازهای خود را دارند.
عضو شورای عالی فدراسیون صادرات انرژی خاطرنشان کرد: هرچند از نظر فنی در برخی نقاط جغرافیایی استقرار نیروگاهها بهرهورتر است، اما برای مواقع بحرانی، حفظ همین پراکندگی موجب امنیت نسبی شده است. امیدواریم بعد از این، با استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، حضور شبکه بخش خصوصی و نظام خودتأمینی برای صنایع که در برنامه هفتم توسعه دیده شده، اصلاح اقتصاد انرژی سرعت بیشتری پیدا کند و به ساختاری مستحکمتر و بهرهورتر دست یابیم.