شرط بازگشایی بورس اعلام شد

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:30
رئیس سازمان بورس گفت: نخستین شرط برای بازگشایی، افشای اطلاعات از سوی شرکت‌هاست که در دو بخش در حال پیگیری است.

حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت بازگشایی بازار سهام توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: نخستین شرط برای بازگشایی، افشای اطلاعات از سوی شرکت‌هاست که در دو بخش در حال پیگیری است. 

وی افزود: بخش اول مربوط به برآورد تولید و عملکرد آتی شرکت‌هاست. در حال حاضر شرکت‌ها در حال بررسی وضعیت خود هستند، چراکه ممکن است در زنجیره تامین با کمبود مواد اولیه مواجه باشند یا چگونگی تأمین انرژی مانند گاز و برق برای آن‌ها با ابهام همراه باشد. این موارد در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود طی یک تا دو هفته آینده افشا شود. 

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: بخش دوم، رعایت ملاحظات امنیتی در افشای اطلاعات است که باید به‌طور کامل مدنظر قرار گیرد. 

صیدی با اشاره به سایر الزامات بازگشایی بازار سهام گفت: علاوه بر این موارد، شروط دیگری از جمله ارائه بسته‌های حمایتی برای بازار سهام نیز در حال بررسی است. 

وی افزود: با تحقق این شرایط، احتمالا طی یک تا دو هفته آینده تصمیم نهایی درباره بازگشایی بازار سهام اتخاذ خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.