عراق: از اوپک خارج نمی‌شویم

شمال نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 13:55
عراق از خروج از اوپک و اوپک‌پلاس انصراف داد و تأکید کرد که خواهان حفظ سازمانی قدرتمند برای تثبیت قیمت نفت است.
عراق: از اوپک خارج نمی‌شویم

به گزارش شمال نیوز، دو مقام حوزه نفت عراق به رویترز اعلام کردند که عراق قصد خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یا ائتلاف اوپک پلاس را ندارد.

 

این مقامات افزودند که عراق وجود «سازمانی قدرتمند را ترجیح می‌دهد تا قیمت نفت در سطوح پایدار و قابل قبولی باقی بماند».

 

این اظهارات در حالی مطرح میشود که امارات متحده عربی دیروز از انصراف خود از اوپک و ائتلاف اوپک پلاس از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) خبر داده بود.

 

مظهر محمد صالح، مشاور مالی نخست‌وزیر عراق، نیز در گفت‌وگویی اخیر با الجزیره اعلام کرده بود که بسته شدن تنگه هرمز شوک بزرگی به اقتصاد عراق وارد کرده است، زیرا بنادر جنوبی این کشور، راه اصلی صادرات نفت عراق به شمار میروند.

 

صالح توضیح داد که صادرات نفت عراق در ماه مارس گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافته و تولید از نزدیک ۴ میلیون بشکه در روز به حدود ۱.۱ میلیون بشکه رسیده است که مستقیماً بر درآمدها تأثیر گذاشته و آنها را حدود ۷۰ درصد کاهش داده است.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.