لایروبی رودخانه‌های مازندران برای پیشگیری از سیل

خبرآنلاین سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 11:49
لایروبی رودخانه‌ها و سردهنه‌های کشاورزی به عنوان نخستین و مهم‌ترین اقدام در راستای کاهش خسارات و پیشگیری از تکرار سیل در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حسین علی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع دو سیلاب در ماه‌های بهمن سال گذشته و فروردین امسال که خسارات قابل توجهی به زیرساخت‌های کشاورزی و روستایی استان وارد کرد، از آغاز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فوری برای بازسازی و بهسازی سردهنه‌ها و مسیرهای آسیب‌دیده خبر داد.

وی با بیان اینکه عمده سردهنه‌ها به صورت سنتی ساخته شده‌اند، بر اهمیت حیاتی لایروبی و آماده‌سازی به‌موقع آنها به‌ویژه با توجه به نیاز مبرم کشاورزان به آب در ماه‌های اسفند و فروردین تأکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وجود ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی استان به طول تقریبی ۷ هزار کیلومتر و استعداد آنها در برابر تغییرات اقلیمی و بارش‌های شدید، گفت: لایروبی رودخانه‌ها که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، نقش مؤثری در کنترل سیلاب‌های فصلی و کاهش خسارات احتمالی خواهد داشت.

محمدی تأکید کرد: لایروبی رودخانه‌ها و سردهنه‌های کشاورزی به عنوان نخستین و مهم‌ترین اقدام در راستای کاهش خسارات و پیشگیری از تکرار سیل در دستور کار قرار گرفته است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.