رکنا اقتصادی: شرکت توکیو گاز اعلام کرد برای نخستینبار از سال ۱۹۸۰، بخش ثابت قبض گاز مشترکان را افزایش میدهد. بر اساس اعلام این شرکت، قبض ماهانه یک خانوار معمولی از ماه اکتبر حدود ۲.۶ درصد افزایش خواهد یافت.
توکیو گاز گفته این افزایش برای جبران هزینههای بالاتر نگهداری خدمات، سامانههای اطلاعاتی، مراکز تماس و ایمنی تجهیزات گاز انجام میشود. بخش متغیر قبض گاز و برق در ژاپن نیز ماهانه بر اساس تغییر قیمت سوختهای وارداتی تنظیم میشود.
این تصمیم در حالی اعلام شده که خانوارها و کسبوکارهای ژاپنی با افزایش تورم روبهرو هستند و جنگ خاورمیانه هزینه بنزین، برق و انرژی وارداتی را بالا برده است.
دولت ژاپن در هفتههای اخیر در راستای کاهش وابستگی خود به انرژی خاورمیانه، واردات نفت از آمریکا را افزایش داده است.
منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.