روایت جنگ و کودکان در بیمارستان مفید + فیلم

همشهری آنلاین دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 17:16
پرستاران بیمارستان کودکان مفید از روزهایی می‌گویند که هر ثانیه از کارشان یک خاطره تلخ ثبت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، پرستاران بیمارستان کودکان مفید از روزهایی می‌گویند که هر لحظه‌اش با اضطراب، اشک و خاطراتی تلخ گره خورده است؛ روزهایی که کار در بخش‌های درمانی، فقط یک وظیفه شغلی نبود، بلکه مواجهه‌ای مستقیم با رنجی عمیق و انسانی بود.

آنها از کودکانی روایت می‌کنند که در میانه شرایط سخت جنگی، راهی این بیمارستان شدند؛ کودکانی که برخی از پیش به دلیل بیماری‌های خود در این مرکز بستری بودند و برخی دیگر، پس از آسیب‌دیدگی در جریان حملات، با وضعیت‌های بحرانی به اینجا منتقل شدند.

پرستاران می‌گویند در آن روزها، هر ساعت از شیفت کاری‌شان با صحنه‌هایی همراه بوده که به سختی از ذهن پاک می‌شود؛ کودکانی که درد را در سکوت تحمل می‌کردند، خانواده‌هایی که میان ترس و امید سرگردان بودند و تیم درمانی‌ای که بی‌وقفه تلاش می‌کرد تا جان و آرامش را به این فضا برگرداند.

این فیلم، گوشه‌ای از همین روایت‌های تلخ اما واقعی است؛ روایت‌هایی از بیمارستانی که در دل روزهای سخت، شاهد شکنندگی کودکانه‌ترین لبخندها بوده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.