اقدامی مهم‌تر از اهدای خون

همشهری آنلاین دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 14:44
سازمان انتقال خون ایران همیشه بر اهمیت اهدای خون تاکید کرده اما استمرار در این امر را مهم‌تر می‌داند.

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد شاهزاده صفوی، مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به عمر محدود فرآورده‌های خونی بیان کرد: خون و فرآورده‌های خونی تاریخ انقضا دارند بنابراین نیاز به خون همیشگی است. به عنوان مثال، پلاکت‌های اهدایی تنها تا ۵ روز قابلیت نگهداری دارند و این موضوع اهمیت تداوم اهدای خون را پررنگ‌تر می‌کند.

به گفته صفوی، بسیاری از بیماران، به ویژه مبتلایان به تالاسمی، دائماً به خون نیاز دارند و اهداکنندگان باید بدانند که یک بار اهدای خون کافی نیست و بهتر است که این عمل در دوره‌های زمانی مشخص تکرار شود. یعنی استمرار آن اهمیت بیشتری دارد.

او به سقف مجاز اهدای خون در شرایط نرمال هم اشاره کرد و گفت: آقایان در سال می‌توانند ۴ مرتبه و بانوان ۳ مرتبه خون اهدا کنند. با هر اهدای خون هم جان سه هموطن نجات پیدا می‌کند و لازم است همه ما در این امر خیر شرکت کنیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.