تیمار و رهاسازی پنج بهله پرنده در اردبیل و خراسان شمالی

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 13:37
چهار بهله پرنده شکاری در اردبیل و یک بهله پیغو در خراسان شمالی پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از رهاسازی یک بهله ساری گپه، یک بهله عقاب صحرایی و دو بهله دلیجه خبر داد.
یوسف مهدی زاده با اشاره به اینکه بیشتر گونه‌های تیمار شده در کلینیک حیات وحش محیط زیست مداوا شده‌اند گفت: یک بهله ساری گپه و یک بهله عقاب صحرایی و دو بهله دلیجه از جمله پرندگان رهاسازی شده در یک ماه اخیر هستند.

وی افزود: این پرندگان به دلایلی از  قبیل ضعف بدنی، آسیب بال‌ها در کلینیک حیات وحش محیط زیست تحویل داده شده بودند  پس از معاینه دامپزشک  و انجام اقدامات درمانی و اطمینان از توانایی پرواز و قدرت ماندگاری در طبیعت در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شدند.

یوسف مهدی زاده گفت: یک بهله پرنده شکاری شاهین نیز تحت مراقبت و تیمار قرار دارد که با تایید دامپزشک در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نگهداری حیات وحش در منازل  شخصی ممنوعیت قانونی دارد و باعث می‌شود گونه‌های جانوری وحشی از چرخه حیات طبیعی خارج شده و امکان بازگشت آنها به طبیعت بسیار کم شود افزود: در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی مصدوم، مجروح و آسیب دیده موارد را به ادارات محیط زیست استان یا شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
همچنین یک بهله پیغو مصدوم که طی روز‌های گذشته با کمک همکاران منابع طبیعی استان خراسان شمالب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بجنورد تحویل داده شده بود، پس از تیمار داری و طی مراحل درمانی و اطمینان از سلامت کامل در زیستگاهش رها سازی شد.


منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.