محیط‌زیست در اولویت برنامه‌های بازسازی باشد

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 12:02
برای دستیابی به توسعه پایدار، باید محیط‌زیست در اولویت برنامه‌های بازسازی قرار گیرد و از ظرفیت نخبگان محیط‌زیستی و همکاری‌های ملی و بین‌المللی به‌طور جدی استفاده شود تا از تکرار آسیب‌های گذشته جلوگیری شود.

***محیط‌زیست در اولویت برنامه‌های بازسازی باشد///ویدئو لوگوی سازمان محیط زیست دارد ///
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما گلزاری، عضو شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست، با اشاره به وضعیت محیط‌زیستی کشور گفت:در ایران پیش از این نیز با چالش‌هایی مانند آلودگی آب، آلودگی هوا، مدیریت پسماند و آلودگی خاک مواجه بودیم، اما پس از بحران جنگ، این مشکلات در کشور تشدید شده است؛ بنابراین برای ادامه مسیر و بازسازی، نیازمند یک نگاه متفاوت و رویکردی جدید هستیم؛ چراکه بازسازی صرفاً به معنای بازگشت به گذشته نیست.

وی افزود: در فرآیند بازسازی باید توسعه و محیط‌زیست هم‌زمان و در کنار یکدیگر دیده شوند. تجربه بسیاری از کشور‌ها پس از جنگ نشان داده که بی‌توجهی به محیط‌زیست در روند توسعه، در نهایت به بازنگری و اصلاح مسیر منجر شده است.

عضورای راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار، باید محیط‌زیست در اولویت برنامه‌های بازسازی قرار گیرد و از ظرفیت نخبگان محیط‌زیستی و همکاری‌های ملی و بین‌المللی به‌طور جدی استفاده شود تا از تکرار آسیب‌های گذشته جلوگیری شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.