به گزارش رکنا، رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد که پرداخت حقوق فروردینماه نیروهای وزارت بهداشت، بهویژه پرستاران، با تأخیری چندروزه مواجه شده بود.
به گفته وی، این تأخیر بهدلیل بروز مشکل در فرآیندهای مربوط به سازمان برنامه و بودجه رخ داد، اما با رفع این مسئله، پرداخت حقوق کارکنان وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم از شب گذشته آغاز شده است. به گفته او، این پرداختها با حدود پنج تا شش روز تأخیر انجام میشود.
رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین درباره تفاوت در میزان حقوق میان نیروهای رسمی و نیروهای شرکتی و قراردادی توضیح داد که این اختلاف ناشی از تفاوت در مبنای قوانین پرداخت است. وی گفت: نیروهای شرکتی بر اساس مصوبات شورایعالی کار حقوق دریافت میکنند، در حالی که نیروهای رسمی تابع ضوابط و قوانین سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور هستند؛ موضوعی که در برخی موارد باعث میشود دریافتی نیروهای شرکتی حتی از نیروهای رسمی و قراردادی بیشتر باشد.