اولین محموله برنج با ناوگان ریل در گمرکات سیستان و بلوچستان جابجا شد

عصر ایران شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:19
ناظرگمرکات سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله برنج با ناوگان ریلی در این استان جابجا شد.

غلامرضا بلوطی‌میرزا، ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان، از ورود محموله برنج با ناوگان حمل ریلی ایرانی به صورت آزمایشی برای اولین بار در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، او اعلام کرد:با توجه به شرایط حاکم بر کشور در پی جنگ تحمیلی سوم و به منظور تامین کالاهای اساسی در ایام پساجنگ با استفاده از کلیه ظرفیتها، جمعه 4 اردیبهشت،برای نخستین بار محموله برنج تحت رویه ترانزیت داخلی از مبدا گمرک میرجاوه به مقصد گمرک زاهدان توسط شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران حمل شد.

بلوطی‌میرزا با اشاره به اهمیت این اقدام افزود که اجرای این عملیات نقطه عطفی در توسعه حمل‌ونقل ریلی استان است و می‌تواند زمینه‌ساز افزایش جابه‌جایی کالاهای اساسی و ترانزیتی از مسیر ریلی شود.

به گفته او،بهره‌گیری از این ظرفیت نه‌ تنها موجب کاهش هزینه و زمان حمل می‌شود،بلکه جایگاه استان سیستان و بلوچستان را در کریدورهای منطقه‌ای برای تامین انواع کالاها و خدمات تقویت می‌کند.

وی تأکید کرد که پس از ارزیابی نتایج این اقدام آزمایشی،امکان افزایش جابجایی محموله‌ها و استفاده گسترده‌تر از حمل‌ونقل شبکه ریلی در استان با همکاری گمرک استان و اداره کل جنوب شرق راه آهن بوجود خواهد آمد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید