ایران با سه نماینده وارد لیگ نخبگان می‌شود!

مشرق نیوز شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا افزایش پیدا کرد و سه نماینده ایران می‌توانند در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن حاضر باشند.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا عصر جمعه جدول سهیمه لیگ قهرمانان (نخبگان و دو) را منتشر کرد.

بر اساس تصمیم AFC افزایش تعداد تیم‌ها از ۲۴ به ۳۲ از این فصل اجرا خواهد شد.

این اتفاق باعث خواهد شد تا سهمیه ۱+۱ نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا افزایش کند.

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به جای اینکه ایران یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم داشته باشد، حالا دو سهمیه در مرحله گروهی خواهد داشت.

ایران با سه نماینده وارد لیگ نخبگان می‌شود!

البته باتوجه به برتری ایران نسبت به قطر در رنکینگ ای اف سی، سهمیه ایران در فصل ۲۰۲۷-۲۸ نیز افزایش خواهد یافت.

در لیگ نخبگان دو فصل بعد، ایران سه سهمیه مستقیم خواهد داشت که امتیاز مهمی برای لیگ برتر خلیج فارس خواهد بود.

ایران با سه نماینده وارد لیگ نخبگان می‌شود!

همچنین با اعلام کنفدراسیون آسیا، لیگ فوتبال عربستان شش سهمیه در رقابت‌های آسیایی خواهد داشت: سه سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان، دو سهمیه پلی اف در لیگ نخبگان و همچنین یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲.

ایران با سه نماینده وارد لیگ نخبگان می‌شود!

در منطقه غرب لیگ امارات از ۳+۱ سهمیه برخوردار است و قطر هم ۳ تیم در مرحله گروهی خواهد داشت. نتایج نمایندگان ایران در تعیین سهمیه فصل ۲۰۲۸-۲۹ تاثیرگذار خواهد بود و از این نظر بار سنگینی روی دوش سه نماینده ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.