
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای علیرضا بهفر قائم مقام شبکه سلامت سیما با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: در حوزه سلامت علاوه بر برنامههایی که برای همه شبکهها در حوزه جنگ تدوین میشود، برای حوزه سلامت یک سری ماموریتهای اختصاصی تدوین شده است.
بهفر ادامه داد: ما اگر سه رویکرد را در نظر بگیریم عمدهترین آن بحث آموزش به مردم است آموزش قبل از بحران، هنگام بحران و بعد از بحران است.
وی افزود: از طریق برنامههایی با قالبهایی مختلف سعی شده که برنامههایی تولید شودکه بتوانیم پناه گیری هنگام حملات هوایی، نحوه پانسمان، احیای قلبی و بند آوردن خونریزی و. در قالبهایی مختلف به مردم آموزش دهیم که البته این محتواهای تولید شده در حال پخش است و علاوه بر شبکه سلامت به سایر شبکهها و شبکههای استانی نیز ارسال شده است تا همگان بتوانند از انها استفاده کنند.
وی ادامه داد: این برای سلامت جسم است، در حوزه سلامت روان هم آموزشهایی در باره تاب آوری اجتماعی، بحث مدیریت ترس و استرس به خصوص برای کودکان و سالمندان که چگونه از سلامت روان آنها محافظت کنیم، اینها در قالب برنامههای مختلفی مثل «پویه»، «حال خوب»، «حول حالنا»، برنامه «شمسا» تولیداتی هستند که در حال پخشاند و هدف آن ارتقای سلامت روان جامعه است.
بهفر افزود: در این برنامهها صحبتهای تخصصی به زبان عامیانه است که بتوان انتقال اطلاعات را به خوبی انجام داد.
قائم مقام شبکه سلامت سیما در خصوص کادر درمان هم گفت: به تصویر کشیدن خدمات کادر درمان در برنامهای تحت عنوان «دوربین سلامت» تدوین شده است که روزی سه بار پخش میشود که عوامل برنامه از زمان حمله هوایی در کنار هلال احمر و کادر در مان قرار میگیرند و خدمات و امداد رسانیهای هلال احمر و کادر درمان را که به صورت شبانه روزی انجام میشود به تصویر میکشندو به مردم نشان میدهند.
بهفر ادامه داد: در زمان جنگ که دشمنان صهیونی- امریکایی خیلی از مراکز تولیدی را هدف قرار دادند ما سعی کردیم که این تغییر تولید را به سمت خود میدان ببریم یعنی تولیدات در حین کار میدان صورت میگیرد، خیلی از برنامههای ما مثل «ضربان» یا «مادر و کودک» که زنده ود استودیو پخش میشد (که البته سعی داریم دوباره به روال گذشته و زنده برگردیم) تولیدات ما در داخل بیمارستانها و در کنار اساتیدی که در حال خدمت رسانی به مجروحان بودند، سعی کردیم استودیویی آماده کنیم که در داخل بیمارستان این تولیدات شکل گرفت.
وی در خصوص بازخوردهای برنامه هم گفت: برنامههایی که در کنار کادر درمان بودیم و به صورت زنده فعالیتهای این عزیزان را نشان میدادیم برای مردم جذاب بود و آرامش بخشی را برای مردم به ارمغان میآورد.
بهفر قائم مقام شبکه سلامت سیما در پایان گفت: برای برنامههای اینده سعی میکنیم که به روال قبلی شبکه برگردیم که برنامهها به صورت زنده پخش میشد ما باید بتوانیم مشکلات مردم را روی آنتن زنده بیان و حل کنیم که این امر برای مردم جالب و جذاب است برنامه «مثبت سلامت» مرتبط است به گفتوگوهای دو طرفه که مردم مشکلات خود را بیان میکنند.
علاقه مندان از طریق لینک زیر میتوانند برنامه گفتگوی خبر رسانه را تماشا کنند.
https://telewebion.ir/episode/0x16bfaabb