نخستین عوارض عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز به خزانه واریز شد

تابناک پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 13:52
حاجی بابایی: نخستین درآمد دریافتی از محل عوارض تنگه هرمز به حساب بانک مرکزی واریز شد.

نخستین عوارض عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز به خزانه واریز شد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: عوارض عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز به صورت رسمی به بانک مرکزی واریز  و وارد خزانه کشور شد.

وی توضیح داد: میزان عوارض دریافتی از کشتی‌ها براساس نوع و میزان محموله آن‌ها متفاوت است و این موضوع با توجه به شرایط تردد در آبراه‌ها انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: قسمتی از ساحل سمت عمان کم عمق است و قابل کشتیرانی نیست لذا دو مسیر باقی می‌ماند؛ یکی مسیر وسط بین ایران و عمان که در حال حاضر به شدت ناامن است و امکان تردد به دلیل ناامنی وجود ندارد. مسیر دوم، مسیری است که وارد محدوده آب‌های ساحلی ایران می‌شود و امن است. براساس قوانین بین‌المللی، کشور ساحلی می‌تواند از کشتی‌هایی که وارد آب‌های سرزمینی آن می‌شوند، عوارض دریافت کند.

وی درباره نحوه هزینه‌کرد این درآمد گفت: این منابع به‌عنوان درآمد کشور محسوب شده و به‌صورت مستقیم وارد بودجه عمومی کشور شده و بعدا برای نحوه هزینه‌کرد آن تصمیم گیری می‌شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.