شعر سعید بیابانکی برای بچه‌های میناب

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 19:37
هنر و هنرمند می‌تواند جنایت‌های متجاوزان را بر این ملت در جریان جنگ ۱۲روزه و جنگ تحمیلی سوم برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط و تبدیل به روایتی اثرگذار کند...

همشهری آنلاین: به‌خصوص جنایت‌ آمریکا و اسرائیل جنایتکار را در مدرسه میناب که ۱۶۸فرشته ما را آسمانی کرد.

هفته گذشته و در قالب عصر شعری در باغ فردوس تهران، بسیاری از شعرا در مراسمی به نام «نیمکت خالی»، دور هم جمع شدند تا آثارشان را با محور جنگ و فرشتگان میناب بخوانند.

بیش‌تر بخوانید:

خر تویی!

یکی از این شاعران سعید بیابانکی بود که شعرش را اینگونه خواند:

این روزها چه سرد است، دنیای کوچک ما

اهریمنان چه کردند، با پیر و کودک ما

ماه تمام ما را، در خاک و خون کشیدند

در خون نشست یاران، ‌ماه مبارک ما

آتشفشان خشم‌اند، آیینه شکوه‌اند

بنگر چه بی‌شمارند، یاران اندک ما

بر بی‌گناهی ما، روشن‌ترین گواه است

هم کوله‌پشتی ما، هم بادبادک ما

تا آسمان هفتم، فریاد سرخشان رفت

پرپر شدند هر چند، گل‌های میخک ما

خاموش کی توان کرد، از یاد کی توان برد

این داغ آتش افروخت، در جان تک‌تک ما

هم موج انفجارند، هم مژده بهارند

صد داستان حماسه است، دستان کوچک ما

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.