خسارت به نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری منطقه ۷ تهران در جنگ رمضان

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:21
در پی حملات دشمن آمریکایی - صهیونیستی به کشور، شهرداری منطقه ۷ پایتخت در حوزه محیط زیست و انرژی‌های تجدید پذیر خسارات زیادی را متحمل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه ۷ پایتخت گفت: نیروگاه های خورشیدی این منطقه در حملات دشمن به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

بر اساس این گزارش ، از مجموع ۵۷ کیلووات نیروگاه نصب شده شهرداری منطقه ۷ ، ۴۲ کیلووات نیروگاه در ساختمان های اندیشه و مرکزی منطقه ۷ دچار ترکش‌های ناشی از انفجارها شده و از مدار خارج شده‌اند.

شهردار منطقه ۷، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در بین مناطق ۲۲ گانه به نیروگاه‌های خورشیدی به این منطقه وارد شده، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها پیش از این نقش مهمی را در تامین بخشی از نیازهای برقی این منطقه ایفا می‌کردند.

محمدهادی علی‌احمدی افزود: این حادثه، نه تنها باعث کاهش توان تولید برق از منابع تجدیدپذیر در منطقه شده، بلکه هزینه هایی را نیز برای تعمیر و بازسازی این تاسیسات به همراه داشته است.

گفتنی است؛ پس از ارزیابی دقیق میزان خسارات، برنامه‌ریزی برای بازسازی هرچه سریع‌تر این نیروگاه‌های خورشیدی آغاز می شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.