دو پروژه سبز به همت محیط زیست استان یزد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 13:08
یزد - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: دو پروژه در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ارتقای زیرساخت‌های زیست‌محیطی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان یزد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «انرژی پاک، مرهم زخم زمین»، دو پروژه مهم در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ارتقای زیرساخت‌های زیست‌محیطی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان یزد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ادامه داد: نخستین پروژه، سامانه تأمین برق خورشیدی اداره‌کل حفاظت محیط زیست یزد با ظرفیت ۱۰ کیلووات و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال اجرا گردید. این پروژه با هدف کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

اکبری گفت: دومین پروژه نیز، سامانه تأمین برق اضطراری اداره‌کل با ظرفیت ۱۵۰ کیلووات و اعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال است که با هدف تأمین برق پایدار در مواقع قطعی و حفظ تداوم فعالیت‌های زیست‌محیطی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: اجرای این طرح‌ها گامی مؤثر در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار، ترویج فرهنگ استفاده از انرژی پاک و حفاظت از زمین به‌عنوان میراث مشترک نسل‌هاست.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها پیام روشنی برای جامعه دارند؛ اینکه حفاظت از زمین تنها با سخن ممکن نیست، بلکه با اقدام، نوآوری و انرژی پاک است که می‌توان زخم‌های زمین را مرهم نهاد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.