به گزارش رکنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز سه شنبه در جلسه خیرین سلامت با موضوع آسیبهای حوزه سلامت در جنگ رمضان که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، به نتایج برخی نظرسنجی ها اشاره کرد و گفت: انقلابی در درون مردم اتفاق افتاده و در نظرسنجی های صورت گرفته مشخص شد که بیش از ۷۶ درصد مردم از خدمات دولت راضی هستند و امروز تمام طبقات اجتماعی در دفاع از وطن، آرمان ها، دولت و کیان اسلام ایستاده اند.
وی با قدردانی از عملکرد وزارت بهداشت در جنگ تحمیلی سوم، خاطرنشان کرد: جریان فعالیت های مردمی نشان می دهد که مردم نقش مهمی دارند و وحدت میدان را درک کرده اند و بر این اساس حضور پرشوری دارند.
خاموشی با بیان اینکه ۱۲۰۰ امامزاده بر اساس محوریت مردمی فعالیت میکنند، افزود: در جریان جنگ تحمیلی سوم چند مرکز مورد اصابت قرار گرفت که یکی از آن مراکز، انستیتو پاستور است و افرادی پیشنهاد دادند بانی بازسازی این مرکز شوند و سعی میکنیم در این روند باری بر دوش دولت نگذاریم.
به گفته وی، اخیرا خیرین را ساماندهی کردیم و از موقوفات غیر متصرفی دعوت کردیم که در استانها کار کنند، اوقاف هم کمک میکند.
وی ادامه داد: در تهران که ۶۰ درصد اصابت ها صورت گرفته، به کمک شهرداری فعالیت ها در حال انجام است، استانهای تهران، هرمزگان و اصفهان در اولویت قرار دارند و سعی میکنیم گزارش ها را به رییس جمهور بدهیم که چه کارهایی انجام شده است.
انستیتو پاستور ایران یکی از قدیمیترین و مهمترین مراکز علمی و بهداشتی کشور است که در سال ۱۲۹۹ تأسیس شد و بیش از یک قرن در حوزه تحقیق، تولید واکسن، کنترل بیماریهای عفونی، آزمایشگاههای مرجع و پایش سلامت عمومی فعالیت داشته است. این مؤسسه بهعنوان یکی از اعضای باسابقه شبکه بینالمللی پاستور شناخته میشود و در جریان جنگ اخیر، بامداد ۱۳ فروردین ۱۴۰۵ هدف حمله قرار گرفت؛ حملهای که بنا بر گزارشهای منتشر شده موجب وارد آمدن خساراتی به بخشهایی از این مرکز شد.