دیدار وزیر کشور پاکستان با سفرای ایران و آمریکا در اسلام‌آباد

الف سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 00:21
وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه در دیداری با «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، بر اهمیت راه‌ حل‌های پایدار از طریق گفتگو و دیپلماسی برای کاهش تنش‌ های منطقه‌ای تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با حضور مقامات بلندپایه انتظامی از جمله پلیس پایتخت پاکستان برگزار شد، طرفین در مورد تحولات منطقه‌ای بویژه موضوع دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا رایزنی کردند.

صفحه وزارت کشور پاکستان در ایکس اعلام کرد، محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در این دیدار دستاوردهای مربوط به سفر اخیر خود به ایران به همراه فرمانده ارتش این کشور را تشریح و در مقابل سفیر ایران نیز از تلاش‌های پاکستان برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین بر روابط دیرینه و برادرانه میان پاکستان و ایران و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای تقویت ثبات منطقه‌ای تاکید شد.

مقامات پاکستانی همچنین اعلام کرده‌اند که اقدامات لازم برای مدیریت و تسهیل هرگونه روند دیپلماتیک احتمالی در آینده در حال انجام است و اسلام‌آباد همچنان به سیاست حمایت از گفت‌وگو و کاهش تنش‌ها پایبند است.

این تحرکات در شرایطی صورت می‌گیرد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در یک نشست خبری با اشاره به نقض آتش بس توسط طرف آمریکایی در جریان حمله به کشتی ایرانی اعلام کرد: تهران برنامه‌ای برای حضور در دور دوم مذاکرات با آمریکا در اسلام آباد ندارد.

شایان ذکر است، وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه با سفیر آمریکا در اسلام‌آباد نیز دیدار کرد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.