آخرین وضعیت از شرایط آب پایتخت

افکار نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 13:49
معاون آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد با وجود افزایش نسبی بارش‌ها، سدهای پایتخت همچنان با کمبود ذخایر مواجه‌اند و تهران از خشکسالی خارج نشده است.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد با وجود بهبود نسبی بارش‌ها در سال جاری، استان تهران همچنان در شرایط خشکسالی قرار دارد و از این وضعیت خارج نشده است.به گفته حبیبی، تهران طی پنج سال گذشته خشکسالی‌های متوالی را تجربه کرده و آثار این دوره همچنان بر منابع آبی استان مشهود است.او تأکید کرد که اگرچه میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما این بهبود برای جبران کمبود ذخایر آبی کافی نبوده است.وی با اشاره به وضعیت سدهای تهران افزود: در حال حاضر حجم آب موجود در سدهای پنج‌گانه به حدود ۲۷۵ میلیون مترمکعب رسیده، در حالی که این رقم در بلندمدت باید حدود ۶۲۳ میلیون مترمکعب باشد.به گفته او، حتی با وجود بارش‌های امسال، سدها هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌اند و با کمبود قابل توجهی مواجه هستند.حبیبی دلیل این وضعیت را برداشت مداوم از ذخایر آبی طی سال‌های خشکسالی برای تأمین آب شرب و بهداشت عنوان کرد و گفت: در این مدت، آبگیری سدها به‌دلیل کاهش بارندگی‌ها ضعیف بوده و ذخایر پیشین نیز مصرف شده است.او ابراز امیدواری کرد در هفته‌های باقی‌مانده از فصل بارش، با بارندگی‌های بیشتر بخشی از کمبود منابع آبی جبران شود، اما در عین حال تأکید کرد که مشکل کم‌آبی همچنان پابرجاست و نمی‌توان آن را حل‌شده تلقی کرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.