پاکستان: محاصره دریایی تنگه هرمز مانعی برای مذاکرات است

خبرگزاری مهر دوشنبه 31 فروردین 1405 - 13:16
فرمانده ارتش پاکستان در گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری آمریکا، محاصره دریایی تنگه هرمز را مانع برگزاری مذاکرات بین تهران و واشنگتن در اسلام آباد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پاکستانی گزارش داد که عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که محاصره دریایی تنگه هرمز مانعی برای مذاکرات است و ترامپ پذیرفت که این موضوع را بررسی کند.

پیشتر، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تهدید ترامپ برای حمله مجدد به زیرساخت‌های ایران و رویکرد ایران، گفت: درباره دور بعدی مذاکرات ما تصمیمی نداریم. درباره اصل موضوع شما یک بخشی از واقعیت پرتناقض موجود را اشاره کردید. اینکه امریکا همزمان با ادعای دیپلماسی رفتارهایی را انجام می‌دهد که به هیچ عنوان نشانگر جدیت در پیگیری یک روند دیپلماتیک نیست. از همان ابتدای اتش بس ما با بدعهدی و نق زنی امریکا مواجه شدیم. ابتدا گفتند لبنان بخشی از اتش بس نبوده در حالی که پاکستان تصریح داشت. بعد از ان که تفاهمی حاصل شد ما با اقدامات دریایی در تنگه هرمز شاهد بودیم.

وی افزود: چند ساعت پیش حمله به یک کشتی کردند که نقض اتش بس است. این مصداق عمل تجاوزکارانه است. رفتار با گفتار هیچ سازگاری ندارد و صرفا بدگمانی ایران را نسبت به کل فرایند تشدید می‌کند. ایران با دقت و توجه به منافع ملی درباره ادامه مسیر تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.