تلفن مهم از تهران به اسلام آباد

نامه نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 10:50
سیگنال جدید به واشنگتن از مسیر اسلام‌آباد منتقل شد. پیام تلفنی تهران به میانجیگر پاکستانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه پاکستان درباره تحولات منطقه و مسائل مرتبط با آتش‌بس گفتگو کردند.

به نقل از مشرق، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحق‌دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، عصر یکشنبه در یک تماس تلفنی درباره تحولات منطقه و مسائل مرتبط با آتش‌بس گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از مساعی جمیله و میانجیگری پاکستان در مذاکرات مرتبط با آتش‌بس و خاتمه جنگ، رویکرد مسئولانه ایران در ورود به روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ را یادآور شد و به تجارب تلخ یک سال گذشته و بدعهدی‌های مکرر آمریکا، به‌ویژه تجاوز نظامی به ایران در میانه مذاکرات در خردادماه و اسفند ۱۴۰۴، اقدامات اخیر این کشور در نقض آتش‌بس اشاره کرد.

عراقچی، تهدید بنادر و سواحل و شناورهای ایرانی، لفاظی‌های تهدیدآمیز، طرح خواسته‌های نامعقول و تناقض‌گویی‌های مستمر را نشانه‌های روشنی از بد نیتی و عدم جدیت آمریکا در دیپلماسی دانست و تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران استفاده خواهد کرد.

معاون نخست وزیر پاکستان نیز در این گفت‌وگو با تشریح تلاش‌های این کشور برای خاتمه جنگ و برقراری صلح در منطقه، بر آمادگی این کشور برای ادامه رایزنی‌ها در این زمینه تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان همچنین بر تداوم رایزنی‌ها برای پیشبرد هدف مشترک صیانت از صلح و امنیت منطقه تاکید کردند.

 

 

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.