به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیطزیست با تأکید بر رویکرد حمایتی این سازمان،گفت: حمایت از بخش صنعت در اولویت قرار دارد، اما این حمایت صرفاً در چارچوب قوانین و با رعایت کامل ضوابط زیستمحیطی امکانپذیر است. سلامت مردم خط قرمز ماست و هیچ فعالیت تولیدی نباید آن را به مخاطره بیندازد.
مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیستمحیطی، هدف از این سفر را بررسی میدانی مشکلات، تسهیل فرآیندهای قانونی و کمک به بازگشت سریع واحدهای صنعتی به چرخه تولید بیان کرد و افزود: این اقدامات با تأکید بر رعایت استانداردهای محیطزیستی انجام میشود.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان قزوین نیز با اشاره به جایگاه استان به عنوان یکی از قطبهای صنعتی کشور، بر ضرورت حمایت و همراهی با صنایع در شرایط دشوار فعلی تأکید کرد و گفت: وظیفه ما کمک به صنایع برای عبور از آسیبها و بازگرداندن ظرفیت تولید است، اما در عین حال، اصول و الزامات زیستمحیطی قابل چشمپوشی نیستند؛ چرا که سلامت جامعه و پایداری محیطزیست، سرمایهای مشترک برای همه است.
در پایان این بازدید، تلاش شد با بررسی دقیق وضعیت واحدهای آسیبدیده، راهکارهایی ارائه شود تا صنایع بتوانند با حداقل وقفه و در چارچوب الزامات قانونی، فعالیت خود را از سر بگیرند.