واکنش وزارت صمت به اعلام قیمت های جدید از سوی برخی شرکت های خودروسازی/ مجوزی برای افزایش قیمت خودروها در سال جدید صادر نشده است

اقتصادنیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 09:10
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی گفت: این افزایش قیمت ها به خاطر اجرای تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۵ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عزت الله زارعی، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعلام جدید قیمت های خودرو از سوی برخی شرکت های خودروسازی در روزهای اخیر، اظهار داشت: برخی خودروسازان با ارایه مستندات قانونی طبق مصوبه شورای رقابت، اواخر سال گذشته مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دریافت کردند.

وی افزود: امسال با وجود تغییر عوامل در هزینه های تولید، مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز گفت: این افزایش قیمت ها به خاطر اجرای تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۵ است.

زارعی در عین حال از برخورد با متخلفان و گرانفروشان خبر داد و گفت: اگر شرکت یا فروشنده ای به دلیل کمبود کالایی در بازار اقدام به افزایش غیر منطقی و بدون مجوز کند مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمتی باید به تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برسد اکنون تیم های بازرسی و نظارتی بر قیمت کالاها نظارت دارند و با گران فروشی برخورد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: به علت حملات آمریکایی-صهیویی به برخی صنایع مادر، بعضی از افزایش قیمت کالاها در بازار بر اساس افزایش عوامل و هزینه های تولید از جمله تامین مواد اولیه و سایر موارد منطقی است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.