
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از رسانههای لبنان، یک نظامی رژیم صهیونیستی در اقدامی توهینآمیز و خطرناک، تمثالی از حضرت مسیح (ع) را در جنوب لبنان تخریب کرد. تصاویر منتشرشده در شبکههای اجتماعی این اقدام هتاکانه را نشان میدهد که با واکنش گسترده کاربران در سراسر جهان مواجه شده است.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز با تایید این واقعه گزارش داد که این حادثه در روستای «دیر ساریان» در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان رخ داده است.
همچنین گزارشهایی از تخریب یک مکان مقدس مسیحی دیگر در روستای «عین ابل» در استان نبطیه در جنوب لبنان منتشر شده است.
این اقدام توهینآمیز، خشم مسیحیان لبنان و همه پیروان حضرت عیسی (ع) در جهان را برانگیخته و بار دیگر نفرت جهانیان از ماهیت ضدبشری و ضدالهی رژیم صهیونیستی را آشکار ساخته است.
ارتش رژیم صهیونیستی از ۲ مارس (۱۱ اسفند ۱۴۰۴) با حمله به شهرها و روستاها در جنوب لبنان بیش از ۱۴۰۰ ساختمان را تخریب کرده است.
تخریب این سازهها پس از آن صورت میگیرد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در ۲۲ مارس (۲ فروردین) دستور داد تا «تسریع تخریب خانههای لبنانی» در نزدیکی مرز با سرزمینهای اشغالی بر اساس «مدل غزه» به عنوان بخشی از آنچه کارزار علیه حزبالله خوانده شد، انجام شود.
کارشناسان حقوق بینالملل میگویند تخریب این شهرها و روستاها به منزله جنایت جنگی است.