بندهای رسوبگیر دامغان‌رود برای نخستین‌بار آبگیری شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 00:07
دامغان-مدیر دفتر تأسیسات منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آبگیری بندهای ۵۴ و ۵۵ رسوبگیر دامغان‌رود برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: این بندها در سیلاب اخیر، نقش مؤثری در کنترل سیلاب داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود دیواندری شامگاه شنبه در جمع مسئولان امور آب دامغان در این اداره ضمن اشاره به آخرین وضعیت بارش های شهرستان دامغان در سال زراعی و آبی جاری اظهار داشت: در پی بارش‌ها و سیلاب اخیر، بندهای رسوبگیر جدیدالاحداث S۴ و S۵ حوضه دامغانرود برای نخستین‌بار آبگیری شدند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی اجرای این بندها کنترل سیلاب‌های ورودی حوضه و جلوگیری از انتقال رسوبات به سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان است.

مدیر دفتر تأسیسات منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: عملکرد موفق این بندها در بارش اخیر، بیانگر کارایی مناسب طراحی و نقش مؤثر این بندها در حفاظت از مخزن سد و کاهش بار رسوبی بوده است که به خوبی و به نحو مطلوب انجام شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.