گزارش عملکرد یگان حفاظت محیط زیست مازندران در هفته گذشته

صدا و سیما شنبه 29 فروردین 1405 - 21:27
در راستای صیانت از تنوع زیستی و مقابله با تخلفات شکار و صید، یگان حفاظت محیط زیست مازندران طی بازه زمانی ۲۲ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۵ با اجرای گشت‌ها و پایش‌های مستمر در سطح شهرستان‌ها و مناطق تحت مدیریت، با متخلفان حوزه حیات‌وحش برخورد کرد.

گزارش عملکرد یگان حفاظت مازندران در هفته گذشته
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عباس زارع، رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست، در گزارشی از عملکرد عملیاتی یگان‌های حفاظت استان اعلام کرد که در پی اجرای گشت‌های میدانی ۲۴ ساعته و همکاری‌های اطلاعاتی با دوستداران حیات وحش، اقدامات مؤثری در سراسر استان صورت گرفته است.

وی گفت: در شهرستان آمل، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، در یک اقدام عملیاتی محسوس و نامحسوس، موفق به کشف و ضبط لاشه ۴ رأس شکار شامل یک قوچ وحشی، یک بز وحشی، یک کلچه و یک بزغاله وحشی شدند. همچنین در منطقه شالیزاری دابودشت، مأموران موفق به دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و کشف دو قبضه سلاح شکاری دولول شدند.

در شهرستان کیاسر نیز در جریان گشت‌های شبانه و ایست و بازرسی‌های مشترک با نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج، یک قبضه سلاح بادی PCP غیرمجاز از خودروی مشکوک کشف شد. علاوه بر این، در منطقه آزاد پشتکوه، یک شکارچی حین شروع به شکار، با یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی پنج‌تیر به همراه مهمات ذخیره، توسط مأمورین بازداشت و تجهیزات وی ضبط شد.

در چالوس نیز مأمورین با شناسایی و جمع‌آوری پنج عدد لاک‌پشت که به‌صورت غیرقانونی در بازار روز عرضه می‌شدند، پس از اطمینان از سلامت آنها، آنها را در رودخانه چالوس رهاسازی کردند تا از تجارت غیرقانونی این گونه‌ها جلوگیری شود.

عباس زارع با اشاره به تمرکز ویژه بر حفاظت از رودخانه‌ها و سدها، از عملکرد موفق مأمورین در شهرستان‌های بابلسر، ساری و فریدونکنار خبر داد. در شهرستان بابلسر، طی گشت و پایش رودخانه میرود، تعداد ۲۲ عدد قفسه توری (چم)، ۱۰ رشته تور صید و ۲ قطعه ماهی سفید کشف و ضبط شد. همچنین در این شهرستان، یک بهله عقاب ماهیگیر آسیب‌دیده توسط دوستداران طبیعت به اداره محیط زیست تحویل و جهت تیمار به تیم نجات حیات وحش سپرده شد.

در شهرستان ساری، مأمورین محیط‌بانی هولار در جریان گشت‌های قایقی و کنترل محدوده سد شهید رجایی، موفق به کشف و ضبط ۵ رشته دام صیادی، ۳ قطعه ماهی اورنج و یک قطعه ماهی کپور شدند که پرونده متخلفان برای  ارجاع به مرجع قضایی تکمیل شد.

در شهرستان فریدونکنار نیز حجم گسترده‌ای از تجهیزات صید غیرمجاز کشف شد. مأمورین در عملیات‌های مختلف، بیش از ۱۵ رشته دام صید، چندین رشته سالیک، لنسر و چم را از سواحل و رودخانه‌ها جمع‌آوری کردند. در این میان، یک قطعه ماهی سفید که در دام صیادان غیرمجاز گرفتار شده بود، نجات یافت و به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

رئیس اداره یگان حفاظت در پایان تأکید کرد که این اقدامات در چارچوب برنامه‌های نظارتی مستمر و با هدف مقابله با صید غیرمجاز، حفاظت از ذخایر آبزی و جلوگیری از تخریب زیست‌بوم‌های آبی استان انجام می‌شود و گشت‌های نظارتی با جدیت به روند خود ادامه خواهد داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.