
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اکبر حسنبکلو در مراسم تجلیل از سیمبانان استان تهران که با حضور معاونان هماهنگی توزیع و تحقیقات و منابع انسانی و مدیرکل دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و بهام شرکت توانیر و همزمان با «روز جهانی سیمبان» برگزار شد، اظهار کرد: سیمبانان ما در دوره جنگ تحمیلی سوم حماسه آفریدند. این مجاهدان در سختترین شرایط، بالای تیرهای برق کار کردند و اجازه ندادند برق مشترکان قطع شود.
وی با تاکید بر اهمیت مستندسازی عملکرد سیمبانان و دکلبانان در روزهای جنگ، تصریح کرد: من در برابر این فداکاریها و ازخودگذشتگی همکارانم سر تعظیم فرود میآورم و دست آنان را میبوسم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران بیان کرد: در این جنگ، ۹۱ دستگاه پست برق، ۴۸۷ نقطه و ۱۲۹ کیلومتر از شبکه برق شهرستانهای استان تهران آسیب دید که با حضور به موقع و سرعت عمل سیمبانان و دکلبانان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در کوتاهترین زمان ترمیم و بازسازی شد.
حسنبکلو گفت: بزرگترین خسارتی که در این جنگ به شرکت توزیع نیروی برق استان تهران وارد شد، حمله به ستاد شرکت بود و در این حمله، ۴ نفر از همکاران عزیز ما به شهادت رسیدند و تعدادی هم جانباز و مجروح شدند.
وی افزود: بازسازیها از روز اول جنگ شروع شد و تا الان هم ادامه دارد. این در حالی است که ما خود را برای پیک مصرف تابستان آماده میکنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با تقدیر از اقداماتی که در شرکت توانیر برای ساماندهی وضعیت شغلی سیمبانان انجام شده، تصریح کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان توانیر، شاهد توجه مستمر و رسیدگی دائمی به وضعیت سیمبانان عزیز در طول سال باشیم.