
ترمیم ۹۰ نقطه آسیب جنگی در شبکه برق بوشهر در کمتر از ۲۰ دقیقه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا حشمتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اعلام کرد: در جریان جنگ اخیر، بیش از ۹۰ نقطه از شبکه برق استان دچار آسیب شد، اما با حضور سریع نیروهای عملیاتی، این آسیبها معمولاً در کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برطرف شد و از بروز خاموشی گسترده جلوگیری شد.
وی افزود: در برخی مناطق، احتمال حملات مجدد وجود داشت، اما نیروهای عملیاتی با وجود خطر، در محل حاضر شدند و اجازه ندادند جریان برق، بهویژه در ساعات شب، قطع شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: این حضور سریع، نقش مهمی در آرامش مردم و حفظ پایداری شبکه داشت.
حشمتی از مجروح شدن تعدادی از کارکنان و آسیب جدی به بیش از ۲۰ خودرو عملیاتی خبر داد و گفت: پیگیری جبران خسارتها از سوی شرکت و بیمه در حال انجام است.
انتقال فوری تجهیزات در کمتر از یک هفته
مدیرعامل توزیع نیروی برق بوشهر اعلام کرد: در مدت هفت روز، نزدیک به ۱۰۰ سرویس تجهیزات از انبار مرکزی به مناطق مختلف منتقل شد؛ فرایندی که در حالت عادی ممکن بود چندین ماه طول بکشد. همچنین حدود ۲۰۰ خودرو در این عملیات بهکار گرفته شد.
حشمتی عملکرد کارکنان این شرکت را یکی از درخشانترین نمونههای خدمترسانی در صنعت برق دانست و بر ضرورت مستندسازی این تلاشها برای ثبت در تاریخ خدمترسانی استان بوشهر تأکید کرد.

️تجلیل از حماسهآفرینی سیمبانان خوزستان در خط مقدم تامین برق در گرمای ۵۰ درجه تا جنگ رمضان
براساس این گزارش، علی اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان، در آیین تجلیل از سیمبانان و دکلبندان این شرکت(یادمان سیمبان شهید دوران دفاع مقدس، شهید سعید جلالی) که با حضور سیمبانان، دکلبندان و خانواده معظم شهید باقری، شهید سیمبان جنگ رمضان در خوزستان، برگزار شد، گفت: اهمیت کار سیمبانان در صنعت برق به عنوان پیشقراولان تأمین و توسعه شبکه، بسیار پررنگ و ستودنی است. جایگاه شما به عنوان تلاشگران خط مقدم، به بلندی دکلها و گستردگی شبکه برق منطقه خوزستان است.
وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی خوزستان و اوج بار شبکه در تابستان افزود: در گرمای بالای ۵۰ درجه، هنگامی که حادثهای در شبکه رخ میدهد و خطوط برق دچار اشکال شده و جریان زندگی با وقفه مواجه میشود، سیمبانان و دکلبندان بدون توجه به سختی شرایط، از دکلها بالا میروند تا برق مشترکین را وصل کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان بیان کرد: در نبردهای اخیر در پی تجاوزات رژیمهای جنایتکار صهیونیستی و آمریکا، سیمبانان و دکلبندان با همان سرعتی که حملات موشکی باعث بروز حادثه در خطوط برق میشد، در صحنه حاضر شده و با ازخودگذشتگی به دل خطر میزدند تا روشنایی خانههای مردم حتی برای لحظهای خاموش نشود.
اسدی با اشاره به نمره قبولی صنعت برق در خدمترسانی به مردم طی «جنگ رمضان» بیان کرد: مهمترین سرمایه صنعت برق، نیروی انسانی متخصص و مسئولیتپذیر است؛ همین متخصصان در شرایط جنگی، در کمترین زمان ممکن از تجهیزات رفع اشکال کرده و پایداری را به شبکه بازگرداندند.
وی با قدردانی از خانوادههای سیمبانان و تأکید بر رعایت مسائل ایمنی و حفاظت از جان کارکنان، گفت: سیمبانی به دلیل کار در ارتفاع، شغلی پرمخاطره است که میتوان با رعایت دقیق ضوابط ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب، این خطرات را مهار کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان گفت: مسئولیت امروز ما در خدمترسانی به مردم سنگینتر شده است و باید با تلاشی از جنس حضور حماسی مردم در جریان جنگ رمضان، مسیر توسعه خطوط برق را ادامه داد.
صابر اسکندری مدیرعامل شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیرو خوزستان (تنانیر) در این شرکت با تبریک روز سیمبان و دکلبندان و قدردانی از مدیرعامل برق منطقهای خوزستان برای حمایت همهجانبه از شرکت تنانیر، تصریح کرد که به عنوان سربازان نظام، اجازه نخواهیم داد که خللی در برقرسانی به مردم وارد شود.
در ادامه این آیین، تعدادی از سیمبانان و دکلبندان به بیان خاطرات خود از کار در شرایط دشوار و مخاطرات عملیاتهای امدادی در شبکه پرداخته و بیان کردند که همانند رزمندگان جنگ رمضان، آماده جانفشانی در تامین برق و حفظ پایداری شبکه برق هستیم.
در پایان مراسم، از خانواده معظم شهید داوود باقری، سیمبانان و دکلبندان نمونه شرکت و همچنین جمعی از مدیران معاونت بهرهبرداری که نقشی کلیدی در حفظ پایداری شبکه در دوران جنگ رمضان داشتند، با اهدای نشان سیمبان، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

️تجلیل از سیمبانان و دکلبانان برق منطقهای غرب در آیین سراسری روز سیمبان
جعفر الفتینیا، مدیرعامل شرکت برق منطقهای غرب در آیین تجلیل از سیمبانان و دکلبانان با اشاره به برگزاری هماهنگ این آیین در سراسر کشور گفت: هدف اصلی، قدردانی از مجاهدتهای سیمبانان، دکلبانان و گروههای تعمیر و نگهداری است که بار اصلی پایداری شبکه را بر دوش دارند.
وی با اشاره به تلاشهای شبانهروزی کارکنان صنعت برق در ایام جنگ رمضان افزود: این شرایط دشوار، ارزش کار نیروهای عملیاتی را بیش از پیش نمایان کرد. امروز حساسیت پایداری شبکه بسیار بالاتر است و اختلال برق عملاً زندگی و فعالیتهای اقتصادی را تحت تأثیر قرار میدهد.
الفتینیا با توضیح تغییرات الگوی مصرف برق و افزایش طول دوره اوج مصرف از دو–سه ماه به حدود هشت ماه در سال گفت: این وضعیت، حجم و سختی عملیات تعمیر و نگهداری را چند برابر کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای غرب با اشاره به رشادت نیروهای عملیاتی در شرایط جنگ اخیر اظهار کرد: کارکنان صنعت برق در حالی پای کار بودند که در معرض خطر مستقیم قرار داشتند؛ با این حال، با تلاشهای مداوم آنان، شبکه برق پایدار ماند و نرخ برگشت حوادث در آسیبهای ناشی از حملات، به حدود سه ساعت کاهش یافت که قابل تقدیر است.
الفتینیا تمامی کارکنان برق منطقهای را با هر نوع قرارداد از خانواده واحد صنعت برق دانست و گفت: برای بهبود وضعیت شغلی و رفاهی آنها تلاش میکنیم.» او همچنین بر ضرورت رعایت ایمنی و توجه جدی به آموزشهای تخصصی تأکید کرد.
در پایان این مراسم از سیمبانان و دکلبانان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

️تجلیل از ایثار و تلاش سیمبانان شرکت توزیع برق غرب مازندران در خدمترسانی
به منظور ارج نهادن به زحمات و فداکاریهای بیوقفه سیمبانان، قهرمانان گمنام صنعت برق، مراسم تقدیر شایستهای با حضور مصطفی بابایی، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران و معاونان و مدیران ستادی به صورت همزمان در تمامی شهرستانهای تابعه برگزار شد. این مراسم که با هدف تجلیل از تلاشگران عرصه توزیع انرژی برگزار شد، بر جایگاه رفیع سیمبانان در برقراری روشنایی جامعه تأکید داشت.
مصطفی بابایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، بهویژه شهید سعید جلالی، سیمبان ایثارگر جنگ رمضان اظهار کرد: نام و یاد شهدای عزیز، بهویژه آن عزیزانی که همچون شهید جلالی، در راه خدمت به میهن در عرصه صنعت برق جان خود را فدا کردند، همواره چراغ راه ما خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری مشترک این مراسم در تمامی شهرستانها افزود: این گردهمایی نمادی از وحدت و همدلی در خانواده بزرگ صنعت برق غرب مازندران است و نشان میدهد که قدردان زحمات یکایک شما عزیزان هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، سیمبانان را منادیان روشنایی توصیف کرد و گفت: شما سیمبانان، با دستان پرتوانتان، نور را در شهرها پخش میکنید و در هر کجا که تاریکی حاکم شود، حضورتان چشمگیر و مایه امید است. شما روشنایی را به خانهها و کسبوکارها هدیه میدهید و چرخهای زندگی را به گردش درمیآورید.
بابایی با تأکید بر اهمیت سلامت و ایمنی در حرفه سیمبانی، خاطرنشان کرد: هرچند روشنایی که شما به ارمغان میآورید ارزشمند است، اما سلامتی و ایمنی شما، همکاران گرامی، برای ما در اولویت بالاتری قرار دارد. از همین رو، رعایت دقیق اصول ایمنی نباید تنها یک شعار، بلکه باید سرلوحه کارتان باشد تا از هرگونه حادثه و آسیب احتمالی پیشگیری شود.
وی، از تمامی سیمبانان به جهت تعهد، تخصص و ایثارگریهایشان تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصول ایمنی و تلاش مضاعف، شاهد تداوم خدمترسانی بیمنت به مردم شریف غرب مازندران باشیم.