بارسلونا عصبانی‌تر از همیشه؛ شکایت بعدی هم تنظیم شد

خبرورزشی پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 21:38
باشگاه بارسلونا پس از داوری دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید، همانند دیدار رفت به یوفا شکایت خواهد کرد.

بارسلونا شکایت تازه‌ای به یوفا ارائه کرده و در آن اعتراض کرده است که استانداردهای داوری در جریان حذفشان از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید رعایت نشده است.

قهرمان فصل گذشته لالیگا اعلام کرده که حاضر نیست این حذف را بدون اعتراض بپذیرد و می‌گوید اشتباهات داوران در هر دو بازی رفت و برگشت این تقابل، «آسیب ورزشی و مالی قابل توجهی به باشگاه» وارد کرده است.

اتلتیکو با برتری ۳-۲ در مجموع دو بازی به مرحله نیمه‌نهایی رسید و در آنجا باید با آرسنال، نماینده لیگ برتر انگلیس، روبه‌رو شود.

باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد:

باشگاه شکایتی را به یوفا درباره عملکرد داوری در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو ارائه کرده است.

باشگاه معتقد است در طول هر دو بازی، چندین تصمیم داوری مطابق با قوانین بازی نبوده است؛ این موضوع ناشی از اجرای نادرست مقررات و همچنین عدم مداخله مناسب سیستم VAR در صحنه‌های بسیار مهم بوده است.

انباشت این اشتباهات تأثیر مستقیمی بر روند مسابقات و نتیجه نهایی داشت و باعث آسیب ورزشی و مالی قابل توجهی به باشگاه شد.

با این شکایت، باشگاه بار دیگر درخواست‌های قبلی خود را به یوفا تکرار می‌کند و در عین حال آمادگی خود را برای همکاری با این سازمان جهت بهبود سیستم داوری و اطمینان از اجرای دقیق‌تر، عادلانه‌تر و شفاف‌تر قوانین بازی اعلام می‌کند.

بارسلونا پیش‌تر نیز پس از بازی رفت شکایتی به یوفا ارائه کرده بود و مدعی شده بود باید یک پنالتی و یک کارت قرمز گرفته می‌شد، زمانی که مدافع مارک پوبیل، در حالی که یک کارت زرد داشت، پس از شروع مجدد بازی توسط دروازه‌بان خوان موسو با دست به توپ برخورد کرده بود. یوفا این اعتراض را اوایل هفته جاری «غیرقابل پذیرش» اعلام کرد.

در بیانیه جدید، بارسا جزئیات دقیقی از تصمیمات مورد اعتراض ارائه نکرده، اما رئیس باشگاه خوان لاپورتا پس از حذف در روز سه‌شنبه، فهرست بلندی از اعتراضات را مطرح کرده بود.

لاپورتا گفته بود کارت قرمزهای هر دو بازی — پائو کوبارسی در بازی رفت و اریک گارسیا در بازی برگشت — باید کارت زرد می‌بودند؛ دنی اولمو باید پنالتی می‌گرفت؛ گل آفساید فِران تورس نباید مردود اعلام می‌شد؛ و باید روی صحنه‌ای که خوان موسو با ضربه کفش، لب فرمین لوپز را شکافته بود، برخورد انضباطی صورت می‌گرفت.

رئیس باشگاه بارسلونا به خبرنگاران گفته بود: «داوری یک رسوایی بود. «ما بعد از بازی رفت شکایت کردیم و یوفا گفت این شکایت غیرقابل پذیرش است. ما توضیحات بیشتری خواهیم خواست. باشگاه دوباره شکایت خواهد کرد چون آنچه در روز سه‌شنبه برای ما اتفاق افتاد واقعاً غیرقابل پذیرش بود.»

در همین ارتباط: سه صحنه‌ جنجالی؛ بارسلونا به این شکل از لیگ قهرمانان کنار رفت

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.