به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا شفاه، یکی از تهیه کنندگان مجموعه تلویزیونی «سرو، سپید، سرخ»، با حضور در استودیو شبکه خبر، درباره شکل گیری این مجموعه تلویزیونی گفت: از همان آغازین جنگ رمضان به دنبال این بودیم که کاری برای این جنگ انجام بدهیم و در جلسه ای که با مدیران فیلم و سریال سازمان اووج تشکیل شد به این نتیجه رسیدیم که یک مجموعه داستانی با کارگردان متفاوت تولید کنیم.
وی افزود: از بیستم اسفند پیش تولید کار شروع شد، این مجموعه علاوه بر تهران در شهرهایی مانند قائمشهر، مشهد، خرم آباد و شهرهای آذری زبان تولید شده است.
وی درباره
انتخاب ۱۴ کارگردان این مجموعه گفت: برای تولید این مجموعه تلویزیونی ترکیبی از کارگردان های خوب سینمایی کوتاه و بعضی از کارگردان های سینمایی بلند کشورمان استفاده شده است.
محمدرضا شفاه، درباره فصل دوم این مجموعه گفت: تلاش می کنیم فصل دوم هم با همین دیدگاه به سرانجام برسانیم. این مجموعه که در ۲۸ یا ۳۰، قسمت ساخته خواهد شد می تواند تبدیل شود به یک سند ماندگار از روزگاری که کشور در شرایط جنگی بود. کارهای مقدماتی فصل دوم شروع شده با ۱۵ کارگردان، و تلاش می کنیم با کارگردانهای متفاوت از فصل اول، فصل دوم را تولید کنیم .
وی افزود: هدفمان از تولید این مجموعه این بود که اگر درباره جنگ و فتحی که اتفاق افتاد، اگر دباره صدمه ای که به کشورمان وارد شد صحبت می کنیم و مردمی که پای کار بودند حرف می زنیم، این ها کی بودند و تلاشمان این است که داستان زندگی واقعی آدم ها را زیر سایه جنگ روایت کنیم.