فوری؛ تماس مهم با قالیباف + جزئیات

افکار نیوز چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 16:16
در پی برقراری آتش‌بس دو هفته‌ای میان ایران و آمریکا امروز -چهارشنبه- معاون رئیس امارات با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تماس تلفنی برقرار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، امروز یک تماس تلفنی بین «منصور بن زاید آل نهیان»، معاون رئیس امارات، معاون نخست وزیر و رئیس دیوان ریاست امارات و «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، انجام شد که طی آن دو طرف در مورد تحولات منطقه‌ای و راه‌های کاهش تنش در منطقه گفت‌وگو کردند.

این تماس در حالی است که در نهم اسفند ۱۴۰۴ ایران در واکنش به تجاوز آمریکا و اسرائیل به خاک این کشور برای اولین بار مجموعه‌ای از حملات موشکی و پهپادی را به پایگاه‌های آمریکایی در امارات انجام داد و در ادامه به پالایشگاه‌ها، میادین نفتی، شرکت‌ها و منافع اقتصادی ایالات متحده در امارات نیز حمله کرد.

طبق آمار وزارت دفاع امارات متحده عربی، از زمان آغاز حملات دست کم ۵۳۷ موشک بالستیک و ۲۲۵۶ پهپاد ازسوی ایران به امارات شلیک شده است. اگرچه این کشور تلاش کرد بگوید ۹۳ درصد پرتابه‌ها را رهگیری کرده اما آمار اصابت‌ها، اعمال سانسور حملات و مجازات برای منتشرکنندگان تصاویر اصابت‌ها، ادعای مذکور را با تردید و ابهام مواجه کرد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.