به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حسن عباس نژاد گفت: در نشست مشترکی که با حضور معاونان این اداره کل، مدیرکل امور اراضی استان تهران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و مدیرکل حریم استانداری تهران برگزار شد، آخرین وضعیت حریم شهر تهران و ساخت و سازهای غیرمجاز بررسی شد.
عباس نژاد اظهار داشت: با توجه به اهمیت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و لزوم حفاظت از زیست بومهای ارزشمند اطراف تهران، مقرر شد بازدیدهای میدانی مشترکی از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده با حضور نمایندگان دستگاههای مسئول انجام شود.
او با اشاره به مشکلات موجود در حریم جاجرود و سعید آباد که در محدوده پارک ملی خجیر قرار دارند، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد نخالههای ساختمانی دپو شده طی سالهای گذشته با همکاری بخشداری و شهرداری سعیدآباد جمع آوری شود و همچنین ایجاد موانع فیزیکی برای جلوگیری از تخلیه نخالههای جدید در این محدوده در دستور کار قرار گرفت.
عباس نژاد تأکید کرد: پس از پاکسازی کامل منطقه، بستر اراضی با هماهنگی و نظارت محیط زیست برای کاشت گونههای بومی آماده خواهد شد. این اقدام علاوه بر ارتقای سیمای محیطی، نقش مهمی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این نقاط حساس خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان بر ضرورت همکاری مستمر دستگاههای اجرایی برای حفاظت از حریم پایتخت و اراضی تأکید کرد.